Wraz z trasą tramwajową na Naramowice powstaje nowy układ dróg. Na najbliższy czas zaplanowano prace wykończeniowe na ulicach, które są już użytkowane przez kierowców. Roboty te wiązać będą się z dynamicznymi zmianami organizacji ruchu następującymi po sobie dzień po dniu.
Zbliżające się prace polegać będą na układaniu ostatniej, ścieralnej warstwy nawierzchni jezdni na al. Praw Kobiet i użytkowanych łącznicach węzła Lechicka/Naramowicka. Rozpoczną się we wtorek, 9 listopada. Wtedy to, po porannym szczycie komunikacyjnym, układana będzie nawierzchnia na zachodniej jezdni al. Praw Kobiet na odcinku od ul. Łużyckiej w kierunku węzła. Jezdnia ta w całości będzie zamknięta dla kierowców, a ruch zostanie poprowadzony wyłącznie wschodnią częścią ulicy. Skutkiem tej zmiany będzie ruch wahadłowy na ul. Sarmackiej na wysokości al. Praw Kobiet (sterowany ręcznie) oraz przesunięcie przystanku autobusowego Naramowice w kierunku centrum – przystanki pojawią się na ul. Sarmackiej (dla linii nr 167, 214, 224 i 911) oraz na al. Praw Kobiet (dla linii nr 169 i 218).
Na 10 listopada (środa) zaplanowano prace w ciągu ul. Sarmackiej – od torowiska tramwajowego w kierunku zachodnim. W dalszym ciągu obowiązywał tam będzie ruch wahadłowy sterowany ręcznie. Prace także rozpoczną się po porannym szczycie komunikacyjnym, by utrudnienia były możliwie najmniej uciążliwe.
![](https://pim.poznan.pl/sites/default/files/misc/scieralna_sarmacka_051121_t.png)
12 listopada ekipy budowlane przeniosą się na północną łącznicę węzła Lechicka/Naramowicka, tzn. odcinek nowej drogi między rondem A. Karłowskiej-Kamzowej (przy ul. Dworskiej) i al. Praw Kobiet, a także na al. Praw Kobiet między północną łącznicą węzła i ul. Dworską. Prace będą prowadzone na połowie jezdni, a zatem ograniczona zostanie wyłącznie szerokość drogi, bo przejazd możliwy będzie dostępną w danej chwili częścią jezdni.
Następnego dnia, 13 listopada, prace toczyć się będą na północno-wschodniej łącznicy węzła, tzn. między ul. Lechicką i rondem Karłowskiej-Kamzowej. Podobnie jak 12 listopada, prace będą prowadzone na jednej połowie jezdni, a przejazd możliwy będzie drugą.
![](https://pim.poznan.pl/sites/default/files/misc/scieralna_rondo_nwe_051121_t.png)
Znaczących zmian należy spodziewać się 14 listopada. To niedziela, dzień tygodnia wybrany z uwagi na fakt, że ruch jest stosunkowo najmniejszy. Wtedy to nastąpi całkowite zamknięcie północnej łącznicy węzła Lechicka/Naramowicka między al. Praw Kobiet i skrzyżowaniem ul. Lechickiej z ul. Murawa wraz z wprowadzeniem ruchu wahadłowego na tym skrzyżowaniu. Wyjazd od strony Naramowic będzie odbywał się ul. Sarmacką, Łużycką do ul. Umultowskiej i dalej do ul. Lechickiej. Przewidziane jest również przekierowanie autobusów.
![](https://pim.poznan.pl/sites/default/files/misc/scieralna_al_praw_kobiet_051121_t.png)
Z kolei 15 listopada (poniedziałek) nastąpi otwarcie zachodniej jezdni al. Praw Kobiet między ul. Łużycką i północną łącznicą węzła Lechicka/Naramowicka. Tego dnia planowana jest też druga część prac w ciągu północnej łącznicy węzła Lechicka/Naramowicka między rondem Karłowskiej-Kamzowej i al. Praw Kobiet oraz na al. Praw Kobiet między północną łącznicą węzła i ul. Dworską. Analogicznie prace będą prowadzone na połowie jezdni, a dostępna będzie druga.
![](https://pim.poznan.pl/sites/default/files/misc/zachodnia_naramowicka_051121.png)
Na 16 listopada (wtorek) przewidziane są prace w ciągu ul. Lechickiej, na pasie prowadzącym ruch na Naramowice. Prowadzone będą prowadzone na połowie jezdni, a ruch będzie odbywał się drugą połową.
17 listopada planowane są prace na skrzyżowaniu al. Praw Kobiet, Naramowickiej i Dworskiej polegające na przygotowaniu do udostępnienia kierowcom zjazdu z ronda na ul. Dworską, co będzie elementem zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Naramowicka/Sarmacka/Karpia w związku z pracami planowanymi przez spółkę Aquanet.
Termin powyższych prac może ulec przesunięciom ze względu na warunki pogodowe, które mają istotne znaczenie przy układaniu ostatniej warstwy nawierzchni jezdni. Prosimy o zachowanie ostrożności w rejonie inwestycji i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie oraz stosowanie się do poleceń osób kierujących ruchem.