Przygotowania terenu pod budowę nowego odcinka trasy tramwajowej na Naramowice wraz z węzłem Lechicka/Naramowicka postępują i obejmują coraz większy obszar działań.
– Mieszkańcy mogą już zaobserwować, że na Naramowicach dużo dzieje się w związku z budową trasy. W tym tygodniu archeolodzy pojawili się w rejonie skrzyżowania ulic Lechickiej i Naramowickiej oraz schronów przy ul. Sarmackiej, trwają też badania w parku Kosynierów. Kontynuujemy wyburzenia budynków kolidujących z inwestycją. Aktualnie wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem. Obecnie prowadzimy prace przygotowawcze, natomiast wiosną – po uzyskaniu decyzji ZRID – rozpoczniemy budowę nowego odcinka trasy tramwajowej – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Park Kosynierów to teren bezpośrednio sąsiadujący z pętlą Wilczak, z której tramwaj pojedzie w stronę Naramowic. W tym miejscu archeolodzy zajmują się pozostałościami po dawnym cmentarzu ewangelickim, ale znaleźli również ślady prastarej osady sprzed dwóch tysięcy lat. Natomiast w rejonie skrzyżowania ul. Lechickiej i Naramowickiej archeolodzy spodziewają się m.in schronu amunicyjnego, artyleryjskiego oraz mobilizacyjnego. Co więcej, przy ul. Sarmackiej również są schrony, a jeden z nich jest właśnie odkopywany i badany przez specjalistów. Rejon ul. Sarmackiej to obszar przyszłego zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego „Naramowice”. Z kolei w miejscu skrzyżowania ulic Lechickiej i Naramowickiej powstanie dwupoziomowy węzeł komunikacyjny, dzięki któremu tramwaje pojadą bezkolizyjnie nad ulicą Lechicką.
Aktualne działania obejmują wyburzenia budynków, które kolidują z planowaną trasą na Naramowice. Do tej pory zakończono rozbiórkę budynków znajdujących się przy ul. Czarna Rola, Sarmackiej 1 oraz Naramowickiej 149. Trwa rozbiórka budynków przy ul. Jasna Rola oraz ul. Naramowickiej 213.
W rejonach prac archeologicznych i wyburzeń prosimy o zachowanie ostrożności oraz zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie.
Planowana trasa tramwajowa na Naramowice będzie miała ok. 3,3 km długości. Inwestycja obejmuje też budowę niemal 7,5 km dróg, łącznie z dojazdowymi i skrzyżowaniami. Tramwaj pojedzie od przebudowanej pętli Wilczak na północ Poznania, do ul. Błażeja na Naramowicach.