Po sobotnim odbiorze organizacji ruchu wprowadzonej w rejonie węzła Lechicka/Naramowicka oraz poniedziałkowej obserwacji przez pracowników Miejskiego Inżyniera Ruchu i spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, podjęto decyzję o zmianach w programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Lechicka i Murawa, a także uzupełnieniu oznakowania o dodatkowe oznakowanie pionowe. Do czasu wprowadzenia zmian w sterowaniu sygnalizacją wyjazd z Naramowic (północna łącznica) w godzinach porannych będzie wspomagany przez osobę kierującą ruchem.
Przypominamy, że dla jadących ze wschodu na zachód alternatywną trasą jest ul. Serbska, na której w poniedziałek nie zanotowano wzrostu ruchu. Pokazuje to, że mimo przekazania informacji z wyprzedzeniem kierowcy nie zmienili swoich tras dojazdu. Osoby wyjeżdżające z ul. Karpiej i Dworskiej powinny kierować się do ronda A. Karłowskiej-Kamzowej (przy sklepie Lidl) i dalej nowo otwartą północną łącznicą węzła do ul. Lechickiej lub przez Al. Praw Kobiet do ul. Sarmackiej bądź ul. Łużyckiej. Wybór takiej trasy przyczyni się do poprawy sytuacji na skrzyżowaniu ul. Naramowickiej, Karpiej i Sarmackiej, na którym zmieniono pierwszeństwo przejazdu. Osobom wyjeżdzającym z Naramowic i kierującym się do mostu Lecha, polecamy wybór ul. Murawa i Serbskiej zamiast wjazdu w ul. Lechicką, co powinno przyczynić się do mniejszego obłożenia newralgicznego miejsca, w którym wprowadzono ruch wahadłowy.
Wdrożona organizacja ruchu w dalszym ciągu będzie podlegać obserwacji i jeśli zajdzie potrzeba oraz możliwości – będzie optymalizowana.