Coraz bliżej do realizacji długo oczekiwanej inwestycji. Miasto Poznań zdecydowało się wybrać konsorcjum, które wybuduje trasę tramwajową i nową drogę.
Miesiąc temu w Spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie nastąpiło otwarcie ofert od firm zainteresowanych zaprojektowaniem i budową trasy tramwajowej wraz z układem drogowym od pętli Wilczak do Naramowic. Do przetargu stanęły dwa konsorcja.
Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź S.A. i Gülermak Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wyceniło ono swoją pracę na 379.956.682,31 zł. Droższą propozycję złożyło konsorcjum firm Torpol S.A. z Poznania i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. z Zawiercia. Opiewała ona na kwotę 491.479.445,61 zł.
Oba konsorcja zadeklarowały udzielenie 96-miesięcznej gwarancji i skrócenie terminu wykonania części tramwajowej o 3 miesiące. Po szczegółowej analizie powyższego oraz innych parametrów, które miały wpływ na punktację w przetargu, o wyborze oferty zdecydowała ostatecznie cena.
Spółka PIM zamierzała przeznaczyć na inwestycję kwotę 330 mln zł, która wynikała z analiz i opracowań wykonanych na etapie przygotowania całego przedsięwzięcia. Środki finansowe uwzględniające wszystkie koszty związane z realizacją tej inwestycji, zarezerwowane w Wieloletniej Prognozie Finansowej przez Miasto Poznań opiewają na kwotę 422 mln zł. Po konsultacjach z jednostkami miejskimi i w świetle obecnej sytuacji na rynku budowlanym, Miasto Poznań zdecydowało się zwiększyć kwotę przeznaczoną na realizację tej zadania do kwoty, jaką zaproponowało konsorcjum firm Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź S.A. i Gülermak Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Wybór oferty musi się uprawomocnić i ze względu na wartość i dofinansowanie UE będzie podlegał kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.